Menarik! Alat Ini Mudahkan Urusan Melipat Baju

ASSALAMUALAIKUM :)

mesin pelipat baju


Menarik! Alat Ini Mudahkan Urusan Melipat Baju | Adakah baju korang di rumah bersepah kerana tidak sempat untuk melipat baju-baju tersebut disebabkan tuntutan kerjaya? Tahukah korang kita boleh membuat atau mencipta satu alat atau "mesin" untuk melipat baju tanpa perlu mengeluarkan modal?

Alatan atau "mesin" pelipat baju tersebut mampu menjimatkan masa terutamanya pada korang yang sibuk bekerja. Untuk membuat atau mencipta alat ini, hanya kotak, pensel, pembaris, pisau dan pelekat diperlukan.
Selepas itu, korang boleh mula membuat alatan atau "mesin" tersebut. Korang keratkan kotak menjadi dua kepingan yang mana panjang 72 cm dan lebar 25 cm. Buat lagi satu kepingan kotak yang berukuran panjang 72 cm dan lebar 35 cm. Seterusnya, buat satu kepingan kotak yang panjang 36 cm dan lebar 25 cm. 

Untuk mengetahui cara membuat alatan ini dengan lebih jelas, boleh saksikan video tutorial di bawah ini!



Mudahkan? Laju jer lipat baju. Secara tak langsung ia boleh jimatkan masa korang kan :)
Previous
Next Post »

9 reader dah komen

Write reader dah komen
Abe Kie
AUTHOR
Saturday, April 12, 2014 delete

menarik tu. byk baju yg bertimbun dlm raga kain tu..

Reply
avatar
Tinta Lana
AUTHOR
Sunday, April 13, 2014 delete

Salam.

Singgah petang liniey. Jimat dan mudah..tpi melipat baju tetap memerlukan kerajinan,ekekeke

Reply
avatar
Noor Najwa
AUTHOR
Monday, April 14, 2014 delete

tagged http://muslimahsejati96.blogspot.com/2014/04/ga-abg-stalker-2014.html

Reply
avatar
Pha Is
AUTHOR
Monday, April 14, 2014 delete

pernah tengok alat ni dalam citer big bang theory.. hehehe
menabung sini. :)

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
Wednesday, April 16, 2014 delete

tolong lipatkan kain kita boleh tak?. hihihi

Reply
avatar
Nadia Johari
AUTHOR
Saturday, April 19, 2014 delete

alat ni dah lama ada..hehe..ada gak cara nak lipat baca tanpa gune alat ni

Reply
avatar
Liniey Nor
AUTHOR
Saturday, April 19, 2014 delete

hah cmne pulak tu nad?share la..hihi

Reply
avatar
zaza zehra
AUTHOR
Saturday, April 19, 2014 delete

wah..kreatif...kita skg pun dh jrg lipat kain..haha

Reply
avatar