Thursday, 5 December 2013

Gara-gara Curi Wang Masjid, Remaja Meninggal Dunia

Assalamualaikum..

Pagi tadi aku godek2 facebook..terbaca satu status mengenai pemuda dibelasah setengah mati oleh empat lelaki yang berjaya mencekupnya gara-gara mahu mencuri wang dalam tabung masjid dengan menggunakan dawai. Kejadian ini berlaku di sebuah masjid di Pandan Indah awal pagi semalam.  Pemuda tersebut disahkan meningga dunia ketika diberi rawatan di Hospital Ampang.


Bila terbaca berita mengenai ini, aku terkedu..Terfikir jugak aku wajarkan mangsa dihukum sedemikian?? Dimanakah perikemanusiaan orang-orang yang memukulnya?? Di dalam Islam hukumnya potong tangan kan kalau mencuri bukannya sampai membunuh..aiyaaaa..macam2 cara sebenarnya empat lelaki tu boleh lakukan sebelum polis datang..bagi tazkirah ke kat dia bukannya belasah sampai nyawa-nyawa ikan..tapi apakan daya, nasi dah jadi bubur..tapi diharapkan kes ini menjadi pengajaran kepada masyarakat.

Untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut KLIK SINI !!


                                                                                                           

4 comments:

joehaz said...

susah nak kata. yelah, org tgh marah. kalau kita kat tempat kejadian, sama je kot. harap2 tak jadi lg lepas ni kan..

Solehah Shamsuddin said...

nthla liniey, solehah pn xtau nk ckp cmne. maybe dyorg tgh geram, sbb tu pukul dy

Solehah Shamsuddin said...

nthla liniey, solehah pn xtau nk ckp cmne. maybe dyorg tgh geram, sbb tu pukul dy

Liniey Nor said...

nk pukul pon agak2 la kan..smpai layu dibuat huhu :