Friday, 10 August 2012

✿Madah-madah Persahabatan✿





>>Janganlah kita memandang rendah erti persahabatan, kerana dalam hidup ini kita tidak mampu melangkah seorang diri tanpa seorang sahabat..
                           HOT!!Jana RM cara mudah
>>Teman boleh diibaratkan dengan pasir-pasir di pantai tapi sahabat yang satu adalah mutiara di antara pasir-pasir itu..

>>Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu didalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa kan bait-baitnya..

>>Seorang sahabat adalah seseorang yang kamu cintai..Bukan karena kamu jatuh cinta padanya,namun kamu peduli akan orang itu,dan kamu memikirkannya ketika mereka tidak ada..

                                        


>>Bermula satu pertemuan, terjalin sebuah ikatan, tercipta seribu kenangan. kini hadirnya persahabatan menguji keutuhan dan kesetiaan dalam persahabatan.Lantaran itu, belajarlah menghargai sebuah kenangan kerana ia kini hanya wujud dalam ingatan dan tak mungkin akan berulang. malah tak siapa bisa mengubahnya, itulah realiti kehidupan. namun, sebuah persahabatan yang sejati pasti akan membawa kerinduan di hati yang abadi..

>>Untuk membina sebuah persahabatan terkadang mengambil masa bertahun-tahun lamanya.Tetapi untuk memusnahkannya terkadang mengambil waktu tidak sampai sesaat pun. Untuk itu jujur dan ikhlas adalah kunci dalam setiap persahabatan..

>>Bersahabatlah ibarat sepohon pokok, yang berakarkan KESETIAAN, berbatangkan KEIKHLASAN, berdahankan KEJUJURAN, berantingkan KESEFAHAMAN dan berdaunkan KASIH SAYANG..

>>Apabila ingin bersahabat,janganlah kerana kelebihannya kerana kemungkinan satu kekurangan darinya, kau mungkin akan menjauhinya..

                              


>>Persahabatan itu seperti mata dan tangan.Ketika tangan terluka mata menangis.Ketika mata menangis tanganlah yang menghapuskannya dan orang mengenali benar sahabat-sahabatnya ialah pada waktu dia dalam keadaan susah..

>>Sahabat umpama air di kala dahaga.Sahabat umpama nasi kala lapar dan sahabat umpama cahaya di masa gelap..

>>Mempunyai seorang sahabat sejati lebih berharga daripada mempunyai seribu teman yang hanya mementingkan diri sendiri..

                                       

                                      

26 comments:

zera eira said...

na tambah boleh? sahabat sejati akan menilai kita dgn mata hati. :)

✿Lady Ainaa✿ said...

kwn umpama kita memegang belon, apabila kita kepaskan, susah untuk mendapatkannya semula.. nice entry

Ikmal said...

Assalam, nice... boleh curi nie... hehehe... tak adalah ... nak copy letak kat fb... boleh kan...

Sahabat kekadang dapat memberi kekuatan kepada kita di kala susah dan janganlah sia2kan Sahabat seperti ini. (^_^)

Liniey Nor said...

zera & lady aina:thanks :)
ikmal:hehe boleh jer laa..

#thanks ats perkongsian madah itu :)

ikaa said...

stuju sgt2...bila baca nie ase menyentuh hati laa

Liniey Nor said...

kan ikaa :(

Aku Penghibur said...

best.. kawan yang baik adalah orang yang menerima kelemahan dan kelebihannya

DakwatHitam said...

"Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur." (Hadis riwayat Muslim)

Anonymous said...

Awesome website you have here but I was wanting to know if
you knew of any discussion boards that cover the same topics talked about in this article?

I'd really love to be a part of group where I can get feedback from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

My web-site; Click This Link []

Anonymous said...

Hmm is anyone else encountering problems with the images on this blog
loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any suggestions would be greatly appreciated.


My blog - compare auto insurance quote []

Anonymous said...

Greetings from Carolina! I'm bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break. I enjoy the information you present here and can't wait
to take a look when I get home. I'm amazed at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not
even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful blog!


Feel free to visit my website ... Click This Link []

Anonymous said...

Doh! I was domain name searching at namecheap.com and went to type in the domain name:
http://www.blogger.com/comment.g?blogID=6674578375066481257&postID=8985697821696801325
and guess who already purchased it? You did! lol
j/k. I was about to shop for this domain name but realized it had been taken so I figured I'd come check it out. Awesome blog!

my web blog ... visit this site

Anonymous said...

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
You obviously know what youre talking about, why throw
away your intelligence on just posting videos to your
weblog when you could be giving us something
informative to read?

Also visit my webpage: Click On this site - -

Anonymous said...

I know this website presents quality depending articles or reviews and additional stuff, is there any other web page which presents these kinds of stuff in
quality?

Also visit my web-site - more helpful hints

Anonymous said...

I really love your site.. Great colors & theme. Did you make this
site yourself? Please reply back as I'm planning to create my own site and would like to know where you got this from or just what the theme is called. Kudos!

Feel free to visit my web page: best link building services

Anonymous said...

It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or tips. Perhaps you could write next articles referring to this article. I want to read more things about it!

My website :: affordable link building ()

Anonymous said...

Currently it appears like Expression Engine is the top blogging platform available right now.

(from what I've read) Is that what you are using on your blog?

Also visit my website; Get More Details ()

Anonymous said...

I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz reply as I'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thank you

Look at my weblog :: Click On this site []

Anonymous said...

Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to give it a look.

I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting
this to my followers! Wonderful blog and superb design and style.


my weblog ... cheap link building services ()

Wahidah BME said...

Syg sahabat2 sy ^^
Kte semua mmg perlukan sahabat2 dlm hidup

Liniey Nor said...

betul2 :)

Riska Afrilia (Drizz Gautisha) - Tak Lagi Galau said...

blogwalking kak liniey :D salam kenal

Liniey Nor said...

salam kenal riska :D

potia casadelarossa said...

sahabat dalam suka dan duka sukar di cari

cik amal said...

part paling sedih, kawan mkn kawan... so, hargai sahabat..

Liniey Nor said...

yeahh betul tu amal :)