Sakit Gigi??Cuba Petua Ini!!





Antara petua yang boleh diamalkan untuk merawat sakit gigi:

1.Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.  

2.Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang. 

3.Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.
4.Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.

5.Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

6.Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

7.Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit.    

Credit ==<> SINI <>==Banyak lagi petua yang korang boleh dapat kat situ!!
Previous
Next Post »

6 reader dah komen

Write reader dah komen
Thursday, April 12, 2012 delete

huahh ada tips utk sakit gigi la.hehe mcm tau2 je solehah ngah skit gigi skrg.hehe tq liniey untuk tips ni...

Reply
avatar
zera eira
AUTHOR
Thursday, April 12, 2012 delete

bole cuba ni kalau saket gg! :)

Reply
avatar
Masya
AUTHOR
Friday, April 13, 2012 delete

ade jugak petua yg sy dah cuba.. ok jugak ade petua baru ni boleh cuba.. klu x ok jugakk.. kenelah cabut gigi huhuhuhuhu....

Reply
avatar
AiSyA LiEzA
AUTHOR
Tuesday, April 17, 2012 delete

hehe,, nice sharing,,, grr,, kalau sakit gigi.. semua xleh buat.. APTB.. eheh

Reply
avatar